Study Case I: Apple- Merging Technology, Business and Entertainment

QUESTION 1

Explain how Apple achieved business success through the use of information, 
information technology and people.
· Customer focus: 
Apple is driven by customer satisfaction and ensures customers are deeply 
involved in product development and application development.
· Resources and capabilities:
Apple continues to invest heavily in research and development to take advantage
of new technologies, improve facilities, and cloud infrastructures.
· Strategic Vision:
Apple has a clear alignment of its vision, mission and business leadership and 
goals.
· Branding:
Apple is the leader in brand loyalty as it has achieved cult status with its 
authentic product image.
· Quality focus:
Apple has an outstanding commitment to quality.

QUESTION 2
Describe the types of information employees at an Apple store require and 
compare it to the types of information the executives at Apple’s corporate 
headquarters require. Are there any links between these two types of 
information?
· Employee
John Lin created a prototype of a remote control for the iPod and took 
his prototype to Macworld, where he found success.
· Employer
Jeff Holden, CEO of Pelago Inc. , when he created his social networking 
company he fully attended to follow the conventional wisdom for how to 
build a sizeable- fast-growing software company


There is a link between the two information to produce and market the product.

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